Muzyka

niedziela, 4 grudnia 2016

☠ Subkultura gotycka, a Emo ☠

Ohayou!
Tak jak obiecałam, postanowiłam napisać coś dłuższego. A więc dzisiaj chciałabym poruszyć temat stylu Gotyckiego.
Jak pewnie większość z was wie, jest to raczej styl na którym się opieram i mogę nawet powiedzieć, że się znam, choć pewnie jest jeszcze wiele, rzeczy w tym temacie których nie wiem.
Ale mniejsza.
Często, nawet bardzo często spotykam się  z przekonaniem, iż styl gotycki i styl emo, to to samo.
Kiedy słyszę to po raz kolejny to po prostu krew mnie zalewa, a w kieszeni otwiera mi się nóż.
Dlatego też pisze tego posta, aby omówić wszystkie niedomówienia i różnice tych stylów.

A więc zacznijmy od tego czym jest EMO.
Jest to subkultura powstała z połączenia stylu gotyckiego, punkowego i stylu którego po prostu nie potrafię nazwać, ale kojarzy mi się mi on ze straszną tandetą. Kultura ta powstała stosunkowo niedawno i można powiedzieć, że w dalszym ciągu się formuje, choć nie jest już tak popularna jak kiedyś. Emo jak i styl gotycki mają podobne elementy, jak na przykład:
✞ pewne cechy XIX - wiecznej filozofii romantycznej
A teraz parę cech wyglądu:

Znalezione obrazy dla zapytania emo

Znalezione obrazy dla zapytania emo

Podobny obraz

Znalezione obrazy dla zapytania emo

Znalezione obrazy dla zapytania emo boy

Znalezione obrazy dla zapytania emo

✞ Obszerne fryzury, często z pasemkami w różnych kolorach, proste włosy
✞ Oczy obrysowane ciemną kredką i bardzo mocny, niekiedy kolorowy makijaż oczu
✞ Kolorowe ubrania, często w szachownice i paski
✞ Kolorowe dodatki takie jak: korony, kolorowe spinki, duża ilość biżuterii

Natomiast subkultura gotycka powstał z ruchu punk - rockowego na przełomie lat  70 - 80 XX wieku. Gotów często cechuje pewien dystans do świata i romantyczne postawa życiowa.  Typowy styl gotycki opiera się na stylu XIX - wiecznej arystokracji. Charakterystyczna dla tego ów stylu jest również muzyka. Najczęściej: gothic metal, metal, rock, death rock. Ponoć często w kręgach gotyckich ukazuje się zamiłowanie okultyzmem, wampiryzmem, sztuką, literaturą oraz mitologią - nordycką bądź słowiańską.  Wielu ludzi utożsamia też członków tej subkultury z satanizmem, jednak w rzeczywistości, mimo fascynacji mrokiem nie mają oni związku z kultem szatana.
Cechy tego stylu:




Znalezione obrazy dla zapytania goth

Znalezione obrazy dla zapytania goth boy


Znalezione obrazy dla zapytania goth

✞ blada cera i dość ciemny makijaż
✞ dominujące kolory: czarny, burgund, fiolet, ciemna zieleń
✞ gorsety, woalki, długie suknie, itp.

Mam nadzieje, że widzicie różnice ;)
Do napisania tej notki skłoniło mnie, pewne zadanie w mojej książce od angielskiego. Wiem, że dziwnie to brzmi, ale wyglądało to mniej więcej tak. Mianowicie pod pewnym obrazkiem, przedstawiającym członków subkultury emo, mieliśmy z góry napisane iż są to Goci.
Wybrali chyba najgorsze zdjęcie jakie mogli, zapewne nie przez przypadek. Niestety wiele osób stara się gnoić Gotów na takie bądź inne sposoby. Przez takie rzeczy również powstaje mnóstwo niedomówień, dlatego dzisiaj napisałam tego posta.
Tak wyglądało owe zdjęcie, wybaczcie za jakość.

Dzisiaj to na tyle. Mam nadzieje, że wyniesiecie coś z mojego wywodu :) 
Do zobaczenia wkrótce.
~ Gothica ✞


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz